Anderlecht en sociale media

WOENSDAG, 10 OKTOBER 2012, 12:17 - Goofy
Anderlecht-Online No Image Found

RSC Anderlecht zal actiever worden op sociale netwerksites als Facebook en Twitter. Dat laat David Steegen horen in Het Laatste Nieuws. Ook zullen in aanloop van topper tegen Brugge enkele acties georganiseerd worden.


In de aanloop naar de topper van 11 november zal Anderlecht via de website en Facebookpagina vijf Club-fans uitnodigen om tegen vijf Anderlecht-fans FIFA 13 te spelen.

Maar dat is nog maar een begin: "Anderlecht wil zich profileren als een club die actief is op sociale en digitale media", aldus woorvoerder Steegen.

Zo zal Anderlecht met zoveel mogelijk supporters een rechtstreekse dialoog voeren op Facebook. Steegen legt uit: "Supportersforums zijn wat mij betreft geen representatieve weergave van wat leeft onder de aanhang - net zo goed kan iemand op een forum hangen onder vier verschillende aliassen. Facebook is duidelijker en eerlijker als 'vox populi'. Als mensen op Facebook hun ongenoegen uiten over bijvoorbeeld de hoge prijzen voor de Champions League-wedstrijden, willen wij die fans persoonlijk een antwoord en uitleg geven. Dat lukt natuurlijk niet voor de grieven van alle 184.000 volgers, maar Anderlecht wil wél inspelen op thema's die leven bij een meerderheid van de fans."

Ook wil Anderlecht andere fans aantrekken, fans die niet direct zullen afzakken naar het stadion maar wel berichtjes achterlaten voor pakweg Dennis Praet of Massimo Bruno. "Wel, dan kunnen wij eens een interviewtje met Bruno op onze website plaatsen. Anderzijds heb je supporters die tijdens de week naar onze fanshop komen om artikels te kopen. Die mensen kunnen we via Facebook en Twitter persoonlijk op de hoogte brengen van nieuwe spullen of gadgets."

Bron: Het Laatste Nieuws



Nieuwsreacties zijn tijdelijk niet beschikbaar. We werken aan een volledig nieuwe oplossing die spoedig beschikbaar zal worden gesteld.