Meeste tv-aandacht voor Club Brugge

WOENSDAG, 2 JUNI 2010, 09:08 - Garrincha
Anderlecht-Online No Image Found

Club Brugge kreeg tijdens de play offs van het afgelopen seizoen het meeste aandacht op de televisie. IFM Sports Marketing Surveys chronometreerde zowel op de Nederlandstalige als Franstalige tv-zenders. Anderlecht werd tweede.


Club Brugge nam 14,1 % van de zendtijd die de play offs kregen voor zijn rekening, Anderlecht kreeg 13,7 %. Dit verrassende resultaat komt mogelijk doordat het kampioenschap al vroeg beslist was. AA Gent en Sint-Truiden volgen op plaats drie en vier met bijna 10%.

Play off II kreeg beduidend minder aandacht dan play off I. Zo staat Standard pas op een achtste plaats. Het doel van deze studie is de sponsors een beeld te geven over hun visibiliteit en naambekendheid.



Nieuwsreacties zijn tijdelijk niet beschikbaar. We werken aan een volledig nieuwe oplossing die spoedig beschikbaar zal worden gesteld.