Terecht geen strafschop

MAANDAG, 19 OKTOBER 2020, 21:47 - Garrincha
Logo Anderlecht-Online

WEDSTRIJDEN Het Professional Refereeing Department oordeelt dat scheidsrechter Bram Van Driessche gisteren terecht terugkwam op zijn beslissing om een strafschop te geven aan Anderlecht. "Het is geen overtreding wanneer een speler valt en de hand of arm tussen lichaam en grond is om de speler te ondersteunen", zo staat in het voetbalreglement.

De arm mag wel niet lateraal of verticaal uitgestrekt zijn en weg van het lichaam. Wie de regels volledig wil nalezen, kan terecht op pagina 55 en 56 van het voetbalreglement op de website van de KBVB.

Het Professional Refereeing Department liet ook weten dat de strafschop van Standard tegen Club Brugge voor handspel wél terecht was. Dit om volgende reden: Als de bal eerst het lichaam van de verdediger raakt en daarna de arm, dan is het een overtreding wanneer de arm het lichaam onnatuurlijk groter maakt en/of boven de schouders is.

Bron: KBVB



anderlecht-online forum