"Terecht niet gefloten voor handspel"

MAANDAG, 17 JANUARI 2022, 20:33 - Garrincha
Anderlecht-Online No Image Found

WEDSTRIJDEN De fase waarbij Lior Refaelov de bal tegen de arm kreeg voorafgaand aan het doelpunt van Yari Verschaeren gisteren tegen Standard, werd terecht niet als foutief afgefloten. Dat zegt het Professional Refereeing Department van de Voetbalbond vandaag in een woordje uitleg.

Bij een duel tussen Refaelov en Standard-speler Raskin valt die eerste op de bal. "Daarbij raakt de bal per ongeluk de borst en de steunarm van Refaelov", aldus het Professional Referee Department. "Daarna speelt Refaelov de bal door naar Zirkzee. Die zet Verschaeren voor doel."

"Het Professional Refereeing Department gaat volledig akkoord met de beslissing van de scheidsrechter om het doelpunt toe te kennen. Sinds dit seizoen is de regel rond handspel gewijzigd, waarbij handspel dat per ongeluk tot stand is gekomen via een medespeler voor het scoren van een doelpunt, niet meer strafbaar is."

Bron: KBVB



anderlecht-online forum