"Verbouwingen aan het stadion waren nodig"

VRIJDAG, 27 JULI 2012, 10:26 - Motivee
Anderlecht-Online No Image Found

Naar goede gewoonte was het voorzitter Vanden Stock die de persconferentie van wal stak. Hij had het over de doelstellingen, de verbouwingen aan het stadion, en de rol van Anderlecht in de maatschappij.


Doelstellingen

Vanden Stock begon zijn speech met enkele duidelijke doelstellingen. Dat Paars-wit elk jaar voor de titel strijd is geen verrassing meer. De grote doelstelling dit jaar is het behalen van de Champions League groepsfase, en daar minstens 3e worden, om na de winterstop nog zo ver mogelijk te geraken in de Europa League. Verder wil hij het bekerdrama van vorig jaar doen vergeten door dit seizoen een goede reeks neer te zetten in de bekercompetitie.

Verbouwingen aan het stadion

"Die verbouwingen waren echt nodig. Het Belgisch beroepsvoetbal is gezond, maar alle clubs hebben dringend nood aan nieuwe infrastructuur. Zelf hebben we om en bij de miljoen euro moeten investeren voor de werken aan het CVDS-stadion. Dat moest, om te voldoen aan de eisen van de UEFA en de veiligheidsvoorwaarden opgelegd door het Ministerie van Binnenlandse Zaken."

"Om het comfort van onze supporters te verhogen, hebben we overal in het stadion nieuwe zitjes laten plaatsen. Ik wil bij deze ook onze dienst infrastructuur bedanken en feliciteren. Ze hebben 7 dagen op 7 gewerkt om dit allemaal op tijd af te krijgen.” Voor de pers werd overigens ook de hele perszaal en de perstribune in het nieuw gestoken.

Een andere vernieuwing zijn de VIP-outdoor seats in het stadion. “Die meer dan 600 nieuwe zitjes beantwoorden perfect aan de vraag van een nieuw segment stadionbezoekers: zij die in alle comfort buiten van de wedstrijd willen genieten. Intussen zijn zo goed als alle seats verkocht”, geeft de voorzitter nog mee.

“Dankzij deze nieuwe seats kunnen we het stadion ook verder uitbouwen zonder onze trouwe supporters meer te laten betalen voor hun abonnement.” Roger Vanden Stock maakte ook van de gelegenheid gebruik om alle fans te danken voor hun geduld en flexibiliteit. Ook de ticketing, die heel wat slapeloze nachten kende door de veranderingen, kreeg een pluim.

"Dank aan onze trouwe sponsors

“RSCA is een heel stabiele club”, aldus de voorzitter. “We hebben onlangs het contract met Adidas opnieuw verlengd, tot 2016. In dat jaar zal adidas 45 jaar partner zijn van de club”, aldus de voorzitter. “Onze sponsors zijn meer dan gewone financiële geldschieters. Ze maken deel uit van de grote familie van Sporting. Zo hebben adidas en RSCA zopas samen de huidige fanshop uitgebreid en vernieuwd wat uitmondde in een schitterende winkel. Ik wil dan ook onze grootste sponsors - BNP Paribas Fortis niet te vergeten - hartelijk danken."

Ook Belgacom heeft enkele weken geleden het contract met RSCA verlengd en heeft ook enkele nieuwe projecten op stapel staan. Bruno Chauvat van Belgacom legde meteen uit wat die nieuwe projecten precies inhouden. De sponsor zal eind augustus niet alleen een reality-reeks starten over Anderlecht, maar in samenwerking met RSCA gaat ze ook de officiële mobile-app van Sporting ontwikkelen zodat supporters ook mobiel de kans krijgen alles zo snel en precies mogelijk op de voet te volgen.

rsca.be



Nieuwsreacties zijn tijdelijk niet beschikbaar. We werken aan een volledig nieuwe oplossing die spoedig beschikbaar zal worden gesteld.